Onze definitie van kwaliteit is voldoen aan de eisen van de klant


Onze klanten verwachten dat we waarde toevoegen in de oplossingen die we bieden en de producten die we leveren. Dit betekent dat we aan de klant goede en foutloze producten en diensten leveren op het juiste moment en op de meest efficiënte manier.  

Afspraak met onze kwaliteitsmanager

 

We leggen u graag uit hoe ons managementsysteem functioneert. Dit systeem is gecertificeerd volgens ISO9001, maar er is veel meer over te vertellen. Wilt u hierover daarna meer weten? Kom ons dan gerust bezoeken. Onze kwaliteitsmanager leidt u graag rond en kan onze borgingstechnieken demonstreren.

Onze medewerkers maken het verschil​


Omdat de klant verwacht dat we meer waarde toevoegen, dienen wij ons als organisatie continu te blijven ontwikkelen en verbeteren. Daartoe hebben we een cultuur ontwikkeld, waarin medewerkers leren verantwoordelijkheid te nemen, ook wel eigenaarschap genoemd. 

 

Een voorbeeld hiervan is dat productiemedewerkers ideëen indienen voor mallen en andere hulpmiddelen die de productie versnellen. Medewerkers zijn namelijk vrij om voorstellen en initiatieven te nemen om processen te verbeteren zolang deze gestandaardiseerd zijn en binnen de kaders vallen. Hiermee creëren we betrokkenheid bij de medewerkers en voelen ze zich gewaardeerd.

 

De managementstijl die we hanteren is daarom een coachende leiderschapsstijl. De manager is er om de medewerker binnen te faciliteren en zijn/haar taak zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren.

 

 

Continuous flow creëren

door verspillingen weg te nemen​


Het managementsysteem is ingericht volgens de procesbenadering waarbij het primaire proces bestaat uit alle processen en activiteiten die waarde toevoegen voor de klant. De doelstellingen voor de processen zijn bepaald op basis van de eisen van de klant. 

 

Wenst de klant bijvoorbeeld een leverbetrouwbaarheid van 98%, dan is de doelstelling voor het logistieke proces dat de goederen met een minimale leverbetrouwbaarheid van 98% worden afgeleverd. Verder betekent dit dat we handelingen elimineren (waste) die geen waarde toevoegen voor de klant. Goederen worden bijvoorbeeld binnen geboekt op het moment dat ze ook binnen komen. Wachttijd is een verspilling.

 

 

 De stroom in het primaire proces is continu en zonder oponthoud: continuous flow.

 

Om de processen te borgen worden verschillende methoden zoals 5S, Lean en SPC toegepast. Door 5S toe te passen op de productieplekken borgen we dat productiefouten worden geminimaliseerd en het productieproces op de meest efficiënte wijze wordt uitgevoerd. Een voorbeeld is dat op de werkplekken alleen die gereedschappen liggen, die voor die productiestap nodig zijn. Hiermee bereiken we dat de klant de producten met de juiste kwaliteit en prijs ontvangt. 

Gerlof aan het woord

 
 
Mooie producten maken en slimme oplossingen ontwikkelen. De combinatie van onze cultuur, onze processen en onze manier van leidinggeven leidt er in zijn geheel toe dat we kunnen voldoen aan onze definitie van kwaliteit: het voldoen aan de wensen van de klant.
 

 

Gerlof Hoogland

Quality Manager

 

 

 

 

Hulp bij het uitvinden van slimme
oplossingen voor uw machine of proces

 

Wilt u meer weten over onze organisatie en de wijze waarop we kwaliteitsmanagement toepassen? Vul onderstaand contactformulier in. U kunt natuurlijk ook bellen via 023 569 90 90 of een e-mail sturen naar info@pneutec.nl.

 


© 2015 - , Pneutec.